Deset let s aukcí

17.05.2021 23:50

Trocha historie nikoho nezabije

S nabídkou abych převzal konání písemných aukcí za Ing. Rubáše za mnou přišel Ing. Humplík spolu s Ing. Rubášem někdy v březnu 2009. Ty písemné aukce dělal ing. Rubáš od roku 1991 do roku 2009, tedy 18 let zhruba 4 aukce za rok a kolik položek nabídkou prošlo si netroufám odhadnout. Tehdy si účastníci aukce vybírali ne podle obrázku, ale podle popisu. To jsem okamžitě odmítl s tím, že pokud bych aukci provozoval, že by to musela být aukce s obrázky na internetu a hned jsem dostal odpověď ano, souhlasíme a zařiďte to. Jak se internetová aukce  rodila jsem už popsal v článku „Tři roky s aukcí“ ve „Sborníku pro exlibris a volnou grafiku 2012“. Podařilo se a 1. aukce SSPE se objevila 1. října 2009 na internetu a na adrese www.sspe.cz , kde zpočátku byla jen aukce a teprve později se tato adresa stala zdrojem informací pro všechny sběratele.

Statistika je prý přesný součet nepřesných čísel

Ale ne u mne. Od počátku si vedu měsíční výsledky, které předkládám pravidelně vedení SSPE a tak mi stačí jen sečíst jednotlivé měsíce za těch deset let a mohu Vám říci, že celkem za těch deset let – správně za 10 ročníků, vyměnilo své vlastníky 19173 položek, ale jak víme, řada položek se sestává z více kusů grafik a tak mohu s klidným svědomím říci, že se prodalo více než 20000 malých grafických skvostů. Co se týče úspěšnosti aukce, tam mi statistika říká, že se prodá více jak 85% nabízených položek a to je myslím velmi dobrý výsledek. Celkem tržba za deset let byla 3 641 370 Kč, z toho do pokladny SSPE   364 137 Kč. V této sumě pro SSPE ale nejsou ještě obsaženy tržby položek, které SSPE prodal prostřednictvím aukce.

Kdo si hraje – nezlobí aneb aukce je hra pro sběratele

Do aukce je v současné době přihlášeno cca 160 sběratelů, aktivních bývá v jednotlivých aukcích tak kolem čtyřiceti. Řada dražitelů je účastníky aukce již od prvních ročníků a stále je tato „hra“ baví a přináší jim vzrušení i uspokojení a zejména doplňuje a obohacuje jejich sbírky. A jejich sbírky obohatilo, jak jsem výše uvedl, cca 20000 grafik. A těm sběratelům, kteří rozpouští své sbírky, nebo jejich pozůstalým přinesly i dobrý příjem. Ale zejména považuji za důležité, že ty grafiky po sběratelích ostaly mezi ostatními sběrateli a nezmizely někde ve starém papíru.

Co je božího bohu, co je císařovo císaři, co je sběratelovo sběrateli -aneb co přinesla aukce Spolku

Částka do pokladny Spolku vypadá vysoká, ale nesmíme zapomenout, že je to součet za 10 let, potom už ta částka významná není, ale považuji za významné to, že aukce přivedla do Spolku i řadu nových sběratelů (tipuji, že alespoň deset), kteří objevili na internetu aukci SSPE a později se z nich stali nadšení nebo alespoň občasní sběratelé, kteří si nyní už objednávají exlibris na své jméno, ale občas se na aukci vrátí. A také nám jedna moudrá poučka nám říká, že aby vznikaly sbírky nové, musí staré zanikat. Zejména pro zachování sběratelských pokladů je aukce důležitá. A také se naučili sběratelé hledat informace na adrese www.sspe.cz a také tam informace pro ostatní umísťovat.

Koníček je často těžká práce, kterou by člověk nedělal, kdyby si s ní měl vydělávat na živobytí - aneb Co přinesla aukce mně

Mnoho hodin práce s milovanými ručně tištěnými papírky, která mi dává zapomenout, že jsem v důchodu a řadu zážitků při zkoumání nabízených grafik a sledování dražitelů. Ale je to i mnoho práce, která už mne tak „nebere“ – přemisťování připravených položek na internet a po skončení aukce balení zpravidla více než třiceti zásilek a několikeré cesty na poštu. Bohužel práce v aukci zapříčinila také i změnu v mém sbírání. Zpočátku se mi líbila nebo hodila alespoň čtvrtina nabízených položek a chtěl jsem je do své sbírky. Musel jsem si ale zvyknout, že všechny obdržené grafiky musím nabídnout k prodeji a po nějakém čase jsem se začal dívat na své milované obrázky jako na věci k prodeji a nyní si nejprve řeknu, to se prodá či neprodá, stanovuji si vyvolávací cenu a u některých položek dokonce i tipuju kupce. No a navíc když mi každý měsíc projde rukama alespoň 300 položek, tak si opravdu nemohu pamatovat, zda onu grafiku mám ve své sbírce, nebo zda jsem ji zařadil v minulých měsících do aukce a to mi dělá nemalé problémy při výměnách. Ale už jsem si za těch deset ročníků konání aukce na život s aukcí SSPE zvykl.

Prognostika není o tom, co se stane, ale o tom, co by se mohlo stát

Aneb jak já vidím budoucnost internetové aukce. Rád bych se dočkal pomocníka či spíše následníka (nejraději hned), který by aukci provozoval, až budu muset skončit já. Ale je ještě jedno řešení do budoucnosti -  systém aukce je vybudován po vzoru současných internetových aukcí a to znamená, že by bylo možno najet na systém, že by nabízeli prodejci položky sami a rozesílali je kupcům sami. To by ovšem v současné době vyřadilo největší skupinu prodejců, starších sběratelů a dědiců sbírek, kteří buď neovládají PC natolik, aby mohli předměty vystavovat sami, nebo je uměli dostatečně technicky popsat a ocenit. Ovšem i v tomto případě by aukce potřebovala administrátora, který by hlídal dodržování pravidel aukce a správnost finančních toků – ale to už by byla jednodušší práce, která by nezabírala tolik času.

Zdeněk Řehák

Trocha historie nikoho nezabije

S nabídkou abych převzal konání písemných aukcí za Ing. Rubáše za mnou přišel Ing. Humplík spolu s Ing. Rubášem někdy v březnu 2009. Ty písemné aukce dělal ing. Rubáš od roku 1991 do roku 2009, tedy 18 let zhruba 4 aukce za rok a kolik položek nabídkou prošlo si netroufám odhadnout. Tehdy si účastníci aukce vybírali ne podle obrázku, ale podle popisu. To jsem okamžitě odmítl s tím, že pokud bych aukci provozoval, že by to musela být aukce s obrázky na internetu a hned jsem dostal odpověď ano, souhlasíme a zařiďte to. Jak se internetová aukce  rodila jsem už popsal v článku „Tři roky s aukcí“ ve „Sborníku pro exlibris a volnou grafiku 2012“. Podařilo se a 1. aukce SSPE se objevila 1. října 2009 na internetu a na adrese www.sspe.cz , kde zpočátku byla jen aukce a teprve později se tato adresa stala zdrojem informací pro všechny sběratele.

Statistika je prý přesný součet nepřesných čísel

Ale ne u mne. Od počátku si vedu měsíční výsledky, které předkládám pravidelně vedení SSPE a tak mi stačí jen sečíst jednotlivé měsíce za těch deset let a mohu Vám říci, že celkem za těch deset let – správně za 10 ročníků, vyměnilo své vlastníky 19173 položek, ale jak víme, řada položek se sestává z více kusů grafik a tak mohu s klidným svědomím říci, že se prodalo více než 20000 malých grafických skvostů. Co se týče úspěšnosti aukce, tam mi statistika říká, že se prodá více jak 85% nabízených položek a to je myslím velmi dobrý výsledek. Celkem tržba za deset let byla 3 641 370 Kč, z toho do pokladny SSPE   364 137 Kč. V této sumě pro SSPE ale nejsou ještě obsaženy tržby položek, které SSPE prodal prostřednictvím aukce.

Kdo si hraje – nezlobí aneb aukce je hra pro sběratele

Do aukce je v současné době přihlášeno cca 160 sběratelů, aktivních bývá v jednotlivých aukcích tak kolem čtyřiceti. Řada dražitelů je účastníky aukce již od prvních ročníků a stále je tato „hra“ baví a přináší jim vzrušení i uspokojení a zejména doplňuje a obohacuje jejich sbírky. A jejich sbírky obohatilo, jak jsem výše uvedl, cca 20000 grafik. A těm sběratelům, kteří rozpouští své sbírky, nebo jejich pozůstalým přinesly i dobrý příjem. Ale zejména považuji za důležité, že ty grafiky po sběratelích ostaly mezi ostatními sběrateli a nezmizely někde ve starém papíru.

Co je božího bohu, co je císařovo císaři, co je sběratelovo sběrateli -aneb co přinesla aukce Spolku

Částka do pokladny Spolku vypadá vysoká, ale nesmíme zapomenout, že je to součet za 10 let, potom už ta částka významná není, ale považuji za významné to, že aukce přivedla do Spolku i řadu nových sběratelů (tipuji, že alespoň deset), kteří objevili na internetu aukci SSPE a později se z nich stali nadšení nebo alespoň občasní sběratelé, kteří si nyní už objednávají exlibris na své jméno, ale občas se na aukci vrátí. A také nám jedna moudrá poučka nám říká, že aby vznikaly sbírky nové, musí staré zanikat. Zejména pro zachování sběratelských pokladů je aukce důležitá. A také se naučili sběratelé hledat informace na adrese www.sspe.cz a také tam informace pro ostatní umísťovat.

Koníček je často těžká práce, kterou by člověk nedělal, kdyby si s ní měl vydělávat na živobytí - aneb Co přinesla aukce mně

Mnoho hodin práce s milovanými ručně tištěnými papírky, která mi dává zapomenout, že jsem v důchodu a řadu zážitků při zkoumání nabízených grafik a sledování dražitelů. Ale je to i mnoho práce, která už mne tak „nebere“ – přemisťování připravených položek na internet a po skončení aukce balení zpravidla více než třiceti zásilek a několikeré cesty na poštu. Bohužel práce v aukci zapříčinila také i změnu v mém sbírání. Zpočátku se mi líbila nebo hodila alespoň čtvrtina nabízených položek a chtěl jsem je do své sbírky. Musel jsem si ale zvyknout, že všechny obdržené grafiky musím nabídnout k prodeji a po nějakém čase jsem se začal dívat na své milované obrázky jako na věci k prodeji a nyní si nejprve řeknu, to se prodá či neprodá, stanovuji si vyvolávací cenu a u některých položek dokonce i tipuju kupce. No a navíc když mi každý měsíc projde rukama alespoň 300 položek, tak si opravdu nemohu pamatovat, zda onu grafiku mám ve své sbírce, nebo zda jsem ji zařadil v minulých měsících do aukce a to mi dělá nemalé problémy při výměnách. Ale už jsem si za těch deset ročníků konání aukce na život s aukcí SSPE zvykl.

Prognostika není o tom, co se stane, ale o tom, co by se mohlo stát

Aneb jak já vidím budoucnost internetové aukce. Rád bych se dočkal pomocníka či spíše následníka (nejraději hned), který by aukci provozoval, až budu muset skončit já. Ale je ještě jedno řešení do budoucnosti -  systém aukce je vybudován po vzoru současných internetových aukcí a to znamená, že by bylo možno najet na systém, že by nabízeli prodejci položky sami a rozesílali je kupcům sami. To by ovšem v současné době vyřadilo největší skupinu prodejců, starších sběratelů a dědiců sbírek, kteří buď neovládají PC natolik, aby mohli předměty vystavovat sami, nebo je uměli dostatečně technicky popsat a ocenit. Ovšem i v tomto případě by aukce potřebovala administrátora, který by hlídal dodržování pravidel aukce a správnost finančních toků – ale to už by byla jednodušší práce, která by nezabírala tolik času.

Zdeněk Řeháky

Trocha historie nikoho nezabije

S nabídkou abych převzal konání písemných aukcí za Ing. Rubáše za mnou přišel Ing. Humplík spolu s Ing. Rubášem někdy v březnu 2009. Ty písemné aukce dělal ing. Rubáš od roku 1991 do roku 2009, tedy 18 let zhruba 4 aukce za rok a kolik položek nabídkou prošlo si netroufám odhadnout. Tehdy si účastníci aukce vybírali ne podle obrázku, ale podle popisu. To jsem okamžitě odmítl s tím, že pokud bych aukci provozoval, že by to musela být aukce s obrázky na internetu a hned jsem dostal odpověď ano, souhlasíme a zařiďte to. Jak se internetová aukce  rodila jsem už popsal v článku „Tři roky s aukcí“ ve „Sborníku pro exlibris a volnou grafiku 2012“. Podařilo se a 1. aukce SSPE se objevila 1. října 2009 na internetu a na adrese www.sspe.cz , kde zpočátku byla jen aukce a teprve později se tato adresa stala zdrojem informací pro všechny sběratele.

Statistika je prý přesný součet nepřesných čísel

Ale ne u mne. Od počátku si vedu měsíční výsledky, které předkládám pravidelně vedení SSPE a tak mi stačí jen sečíst jednotlivé měsíce za těch deset let a mohu Vám říci, že celkem za těch deset let – správně za 10 ročníků, vyměnilo své vlastníky 19173 položek, ale jak víme, řada položek se sestává z více kusů grafik a tak mohu s klidným svědomím říci, že se prodalo více než 20000 malých grafických skvostů. Co se týče úspěšnosti aukce, tam mi statistika říká, že se prodá více jak 85% nabízených položek a to je myslím velmi dobrý výsledek. Celkem tržba za deset let byla 3 641 370 Kč, z toho do pokladny SSPE   364 137 Kč. V této sumě pro SSPE ale nejsou ještě obsaženy tržby položek, které SSPE prodal prostřednictvím aukce.

Kdo si hraje – nezlobí aneb aukce je hra pro sběratele

Do aukce je v současné době přihlášeno cca 160 sběratelů, aktivních bývá v jednotlivých aukcích tak kolem čtyřiceti. Řada dražitelů je účastníky aukce již od prvních ročníků a stále je tato „hra“ baví a přináší jim vzrušení i uspokojení a zejména doplňuje a obohacuje jejich sbírky. A jejich sbírky obohatilo, jak jsem výše uvedl, cca 20000 grafik. A těm sběratelům, kteří rozpouští své sbírky, nebo jejich pozůstalým přinesly i dobrý příjem. Ale zejména považuji za důležité, že ty grafiky po sběratelích ostaly mezi ostatními sběrateli a nezmizely někde ve starém papíru.

Co je božího bohu, co je císařovo císaři, co je sběratelovo sběrateli -aneb co přinesla aukce Spolku

Částka do pokladny Spolku vypadá vysoká, ale nesmíme zapomenout, že je to součet za 10 let, potom už ta částka významná není, ale považuji za významné to, že aukce přivedla do Spolku i řadu nových sběratelů (tipuji, že alespoň deset), kteří objevili na internetu aukci SSPE a později se z nich stali nadšení nebo alespoň občasní sběratelé, kteří si nyní už objednávají exlibris na své jméno, ale občas se na aukci vrátí. A také nám jedna moudrá poučka nám říká, že aby vznikaly sbírky nové, musí staré zanikat. Zejména pro zachování sběratelských pokladů je aukce důležitá. A také se naučili sběratelé hledat informace na adrese www.sspe.cz a také tam informace pro ostatní umísťovat.

Koníček je často těžká práce, kterou by člověk nedělal, kdyby si s ní měl vydělávat na živobytí - aneb Co přinesla aukce mně

Mnoho hodin práce s milovanými ručně tištěnými papírky, která mi dává zapomenout, že jsem v důchodu a řadu zážitků při zkoumání nabízených grafik a sledování dražitelů. Ale je to i mnoho práce, která už mne tak „nebere“ – přemisťování připravených položek na internet a po skončení aukce balení zpravidla více než třiceti zásilek a několikeré cesty na poštu. Bohužel práce v aukci zapříčinila také i změnu v mém sbírání. Zpočátku se mi líbila nebo hodila alespoň čtvrtina nabízených položek a chtěl jsem je do své sbírky. Musel jsem si ale zvyknout, že všechny obdržené grafiky musím nabídnout k prodeji a po nějakém čase jsem se začal dívat na své milované obrázky jako na věci k prodeji a nyní si nejprve řeknu, to se prodá či neprodá, stanovuji si vyvolávací cenu a u některých položek dokonce i tipuju kupce. No a navíc když mi každý měsíc projde rukama alespoň 300 položek, tak si opravdu nemohu pamatovat, zda onu grafiku mám ve své sbírce, nebo zda jsem ji zařadil v minulých měsících do aukce a to mi dělá nemalé problémy při výměnách. Ale už jsem si za těch deset ročníků konání aukce na život s aukcí SSPE zvykl.

Prognostika není o tom, co se stane, ale o tom, co by se mohlo stát

Aneb jak já vidím budoucnost internetové aukce. Rád bych se dočkal pomocníka či spíše následníka (nejraději hned), který by aukci provozoval, až budu muset skončit já. Ale je ještě jedno řešení do budoucnosti -  systém aukce je vybudován po vzoru současných internetových aukcí a to znamená, že by bylo možno najet na systém, že by nabízeli prodejci položky sami a rozesílali je kupcům sami. To by ovšem v současné době vyřadilo největší skupinu prodejců, starších sběratelů a dědiců sbírek, kteří buď neovládají PC natolik, aby mohli předměty vystavovat sami, nebo je uměli dostatečně technicky popsat a ocenit. Ovšem i v tomto případě by aukce potřebovala administrátora, který by hlídal dodržování pravidel aukce a správnost finančních toků – ale to už by byla jednodušší práce, která by nezabírala tolik času.

Zdeněk Řehák

Trocha historie nikoho nezabije
S nabídkou abych převzal konání písemných aukcí za Ing. Rubáše za mnou přišel Ing. Humplík spolu s Ing. Rubášem někdy v březnu 2009. Ty písemné aukce dělal ing. Rubáš od roku 1991 do roku 2009, tedy 18 let zhruba 4 aukce za rok a kolik položek nabídkou prošlo si netroufám odhadnout. Tehdy si účastníci aukce vybírali ne podle obrázku, ale podle popisu. To jsem okamžitě odmítl s tím, že pokud bych aukci provozoval, že by to musela být aukce s obrázky na internetu a hned jsem dostal odpověď ano, souhlasíme a zařiďte to. Jak se internetová aukce  rodila jsem už popsal v článku „Tři roky s aukcí“ ve „Sborníku pro exlibris a volnou grafiku 2012“. Podařilo se a 1. aukce SSPE se objevila 1. října 2009 na internetu a na adrese www.sspe.cz , kde zpočátku byla jen aukce a teprve později se tato adresa stala zdrojem informací pro všechny sběratele.
Statistika je prý přesný součet nepřesných čísel
Ale ne u mne. Od počátku si vedu měsíční výsledky, které předkládám pravidelně vedení SSPE a tak mi stačí jen sečíst jednotlivé měsíce za těch deset let a mohu Vám říci, že celkem za těch deset let – správně za 10 ročníků, vyměnilo své vlastníky 19173 položek, ale jak víme, řada položek se sestává z více kusů grafik a tak mohu s klidným svědomím říci, že se prodalo více než 20000 malých grafických skvostů. Co se týče úspěšnosti aukce, tam mi statistika říká, že se prodá více jak 85% nabízených položek a to je myslím velmi dobrý výsledek. Celkem tržba za deset let byla 3 641 370 Kč, z toho do pokladny SSPE   364 137 Kč. V této sumě pro SSPE ale nejsou ještě obsaženy tržby položek, které SSPE prodal prostřednictvím aukce.
Kdo si hraje – nezlobí aneb aukce je hra pro sběratele
Do aukce je v současné době přihlášeno cca 160 sběratelů, aktivních bývá v jednotlivých aukcích tak kolem čtyřiceti. Řada dražitelů je účastníky aukce již od prvních ročníků a stále je tato „hra“ baví a přináší jim vzrušení i uspokojení a zejména doplňuje a obohacuje jejich sbírky. A jejich sbírky obohatilo, jak jsem výše uvedl, cca 20000 grafik. A těm sběratelům, kteří rozpouští své sbírky, nebo jejich pozůstalým přinesly i dobrý příjem. Ale zejména považuji za důležité, že ty grafiky po sběratelích ostaly mezi ostatními sběrateli a nezmizely někde ve starém papíru.
Co je božího bohu, co je císařovo císaři, co je sběratelovo sběrateli -aneb co přinesla aukce Spolku
Částka do pokladny Spolku vypadá vysoká, ale nesmíme zapomenout, že je to součet za 10 let, potom už ta částka významná není, ale považuji za významné to, že aukce přivedla do Spolku i řadu nových sběratelů (tipuji, že alespoň deset), kteří objevili na internetu aukci SSPE a později se z nich stali nadšení nebo alespoň občasní sběratelé, kteří si nyní už objednávají exlibris na své jméno, ale občas se na aukci vrátí. A také nám jedna moudrá poučka nám říká, že aby vznikaly sbírky nové, musí staré zanikat. Zejména pro zachování sběratelských pokladů je aukce důležitá. A také se naučili sběratelé hledat informace na adrese www.sspe.cz a také tam informace pro ostatní umísťovat.
Koníček je často těžká práce, kterou by člověk nedělal, kdyby si s ní měl vydělávat na živobytí - aneb Co přinesla aukce mně
Mnoho hodin práce s milovanými ručně tištěnými papírky, která mi dává zapomenout, že jsem v důchodu a řadu zážitků při zkoumání nabízených grafik a sledování dražitelů. Ale je to i mnoho práce, která už mne tak „nebere“ – přemisťování připravených položek na internet a po skončení aukce balení zpravidla více než třiceti zásilek a několikeré cesty na poštu. Bohužel práce v aukci zapříčinila také i změnu v mém sbírání. Zpočátku se mi líbila nebo hodila alespoň čtvrtina nabízených položek a chtěl jsem je do své sbírky. Musel jsem si ale zvyknout, že všechny obdržené grafiky musím nabídnout k prodeji a po nějakém čase jsem se začal dívat na své milované obrázky jako na věci k prodeji a nyní si nejprve řeknu, to se prodá či neprodá, stanovuji si vyvolávací cenu a u některých položek dokonce i tipuju kupce. No a navíc když mi každý měsíc projde rukama alespoň 300 položek, tak si opravdu nemohu pamatovat, zda onu grafiku mám ve své sbírce, nebo zda jsem ji zařadil v minulých měsících do aukce a to mi dělá nemalé problémy při výměnách. Ale už jsem si za těch deset ročníků konání aukce na život s aukcí SSPE zvykl.
Prognostika není o tom, co se stane, ale o tom, co by se mohlo stát
Aneb jak já vidím budoucnost internetové aukce. Rád bych se dočkal pomocníka či spíše následníka (nejraději hned), který by aukci provozoval, až budu muset skončit já. Ale je ještě jedno řešení do budoucnosti -  systém aukce je vybudován po vzoru současných internetových aukcí a to znamená, že by bylo možno najet na systém, že by nabízeli prodejci položky sami a rozesílali je kupcům sami. To by ovšem v současné době vyřadilo největší skupinu prodejců, starších sběratelů a dědiců sbírek, kteří buď neovládají PC natolik, aby mohli předměty vystavovat sami, nebo je uměli dostatečně technicky popsat a ocenit. Ovšem i v tomto případě by aukce potřebovala administrátora, který by hlídal dodržování pravidel aukce a správnost finančních toků – ale to už by byla jednodušší práce, která by nezabírala tolik času.
Zdeněk Řehák
Vyšlo v Knižní značce 2019